1 min­ut­ters læsning

Jeg har lavet under­vis­nings­ma­te­ri­ale til en lek­tion om AI og kildekri­tik i forbindelse med DHO-for­lø­bet, som kan ses under videoen. Måske kan andre bruge nogle af ideerne.


Dan­sk:  ”Faglig skrivn­ing” 
His­to­rie: Redegørelsesforløb 
Valg af opgave.  

“Analyse” af DHO om kvin­de­bevægelsen   Vis de tak­sonomiske niveauer  
Skrivemålet om DHO   

Mulig quiz i niveauer   
Læs evt. ”At skrive his­to­rie” , hvor DHO’en gen­nemgåes og koordiner med historie 
1 : Læs “At skrive his­to­rie” s. 46–51   (se under fil­er i Teams )    Intro­duk­tion til redegørelse. “Analyse” af DHO om kvin­de­bevægelsen 
  Fagsprog vs hverdagssprog (opgave i fil­er)  Fagsprog i dansk 2: AI og kildekri­tik – Sam­men­lign redegørelser på 200 ord fra 3 forskel­lige sprog­mod­eller. Hvor­for er de forskel­lige?  Lek­tie: Nogle elever stol­er mere på Chat­G­PT end deres lærere. Kildekri­tik har aldrig været vigtigere | Infor­ma­tion    AI og kildekri­tik  
  Sæt­ningskoblinger og kohærens Formelle krav  Word til opgaveskrivn­ing  Læse- og skrivetime 
  Skriv­time til del af DHO Læse- og skrivetime 
Intro til diskussion? Evt. Peer­grade redegørelse i Teams 
For­berede frem­læggelse og samtale Gen­er­al­prøve i grupper 


Kommentarer

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *