Projektarbejde med Ravnkels Saga

1 min­ut­ters læsning
viking1)      Teg­ne­gruppe

I skal lave Ravnkels Saga som teg­ne­serie. Grup­pen kan teg­ne i hån­den eller bruge fx www.stripgenerator.com

2)      Teg­ne­gruppe:

I skal teg­ne et per­songal­leri med navne og slægt­sre­la­tion­er (genealogi/stamtræ) og hvis der er tid lave et googleko­rt, som vis­er hvor tin­gene foregår.  (Find sted­navne og skriv ind på kor­tet hvor tin­gene sker.)

3)      Wikipedi­agruppe

I skal udvide og forbedre artiklen på Wikipedia om Ravnkel Frøjs­gode. (Artiklen der lig­ger lige nu er skrevet af en gruppe fra 1.m og er en stub)

4)      Face­book­gruppe

I skal lave Ravnkels profil/timeline fra han fly­t­ter hjem­me­fra, som den ville se ud, hvis han havde face­book. Vi skal ikke bruge det rigtige face­book, for man må ikke lave falske pro­fil­er. Brug enten fakebook.com (se videove­jled­nin­gen) eller tegn selv en time­line med sta­tu­sop­da­teringer, kom­mentar­er, likes…

Hvis mange væl­ger dette, kan vi evt. lave time­line for flere personer.

5)      Dra­m­a­gruppe

I skal opføre Ravnkels saga for klassen som et lille skue­spil på 10–15 minutter.

6)      Spilgruppe

I skal beskrive/designe et com­put­er­spil baseret på Ravnkels Saga.

-          Først væl­ger I en spilgenre – og derefter skal I beskrive hvor­dan ”game­playet” skal være, alt­så hvor­dan spillet foregår. Det er et krav, at man skal bruge viden om sagaernes normer og værdier for at spille jeres spil.

-          Til sidst sæl­ger I ideen til et spil­fir­ma og bliv­er stink­ende rige.

 

Alle grup­per skal frem­lægge mundtligt for klassen i time 2 fredag + afle­vere et pro­dukt i vores Google Drev-mappe.