Det giver god mening at Danmark bliver selvforsynende med energi, så vi ikke er afhængige af at købe gas fra Rusland. På samme måde skal vi gøre os fri af amerikansk gas, som kunne være en metafor for amerikanske algoritmer på reklameplatformene, som nogle kalder sociale medier. Som Michael Bang Jensen skriver i Magtudredningen: De … Continue reading “Vi skal frigøre os fra amerikansk gas”
I et nyligt afsnit af podcasten “Tabloid” undersøger værten, hvad forskellen er på de traditionelle og de sociale mediers nyhedsformidling. De såkaldte “nyhedsinfluencere”, som arbejder på egen hånd og tiltrækker mange unge følgere, kaldes af medieforsker Camilla Mehlsen for ‘medier’, hvis de har mere end 10.000 følgere, Jeg bad mine elever lytte til den første … Continue reading “Journalisterne og “de andre””
