Hvornår er det snyd?

Min skole delt­ager i et pro­jekt om hjælpemi­dler i under­vis­nin­gen kaldet ‘læring i fel­tet mellem faglige hjælpemi­dler og pla­giat’ støt­tet af Region Midt. Det er et godt og vigtigt pro­jekt, hvor delt­agerne fx kan under­søge, hvor­dan de nye cha­tro­bot­ter kan eller bør bruges i under­vis­nin­gen. Det er gået op for mig, at elev­erne er i … Con­tin­ue read­ing “Hvornår er det snyd?”

Fediverset ind i skolen!

Jeg er røget ned i et kan­in­hul. Eller også er jeg kom­met op ad det. Og jeg synes vores elever skal med på rejsen. ‘Fedi­verse’ er en sam­men­trækn­ing af ‘fed­er­at­ed’ og ‘uni­verse’ og beteg­n­er et netværk af ser­vere som kom­mu­niker­er via open source soft­ware. ‘Open source’ bety­der at udviklerne giv­er andre ret til at se, … Con­tin­ue read­ing “Fedi­ver­set ind i skolen!”

Kan man undervise i historie på Twitter?

Fordele og ulem­per Det er klart at de 140 tegn sæt­ter sine begræn­sninger. Det er ikke her at elev­erne får lært at skrive læn­gere opgaver. Men man kan jo linke til det rigtige mate­ri­ale og begræn­snin­gen kan måske hjælpe til at for­mulere sine spørgsmål præ­cist. (På den anden side er: “Fortæl hvad du ved, tak”, … Con­tin­ue read­ing “Kan man under­vise i his­to­rie på Twitter?”

WordPress som personligt LMS?

Jeg har nu rodet en dags tid med at fly­tte adjunkten.dk over på lektoren.dk. Jeg start­ede i 2006 med at lægge opgaver ud, da jeg var på en skole som ikke havde nogen læringsplat­form. Lek­ti­er blev skrevet på tavlen (alt­så fysiske, grønne tavler, ‘M.I.S.’) — og så tænk­te jeg det var smart at lave læse­plan­er … Con­tin­ue read­ing “Word­Press som per­son­ligt LMS?”